• To θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης έθεσαν στον Σαντορινιό οι Μανούσης και Δημοσθένους

    Το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης με άλλους προορισμούς, έθεσαν στον Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο ιδιοκτήτης της εταιρείας SAOS Ferries, Φώτης Μανούσης και ο Νίκος Δημοσθένους, εκπρόσωπος του Συλλόγου Επαγγελματιών Σαμοθράκης.

    Το κύριο θέμα της σύσκεψης ήταν η ενημέρωση για την γενικότερη πολιτική του Υπουργείου αναφορικά με το θέμα των συνδέσεων της Σαμοθράκης με άλλους προορισμούς. Η SAOS Ferries από την πλευρά της ήθελε να επιβεβαιώσει την ύπαρξη έργου προκειμένου να προγραμματίσει την παραμονή της στο νησί με δύο πλοία ή σε διαφορετική περίπτωση να συνεχίσει με το ΣΑΟΣ και να διαθέσει το ΣΑΟΝΗΣΟΣ σε άλλους προορισμούς.

    Επιπλέον, τέθηκε και το θέμα της αντικατάστασης του ΣΑΟΣ ΙΙ από το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, κατά την δίμηνη ακινησία του λόγω εργασιών συντήρησης που πρέπει να γίνουν μετά τις 7 Ιανουαρίου.

    Η απάντηση του υπουργείου και η αντιπρόταση…

    Σύμφωνα με απόλυτα επιβεβαιωμένες πληροφορίες, ο  κ.Σαντορινιός ενημέρωσε τους Μανούση και Δημοσθένους ότι πρόθεση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι να προκηρύξει άμεσα την γραμμή Σαμοθράκη – Λήμνος – Καβάλα και επιστροφή, για διάρκεια τεσσάρων (4) μηνών. Ωστόσο, οι κύριοι Μανούσης Δημοσθένους επεσήμαναν ναι μεν είναι καλοδεχούμενη η σύνδεση με την Καβάλα, αλλά υποστήριξαν ότι εάν η γραμμή προκηρυχθεί με αυτήν την σειρά προσέγγισης των λιμανιών, τότε θα είναι τελικά ευνοημένο μόνο το νησί της Λήμνου!

    Και αυτό, γιατί ήδη υπάρχουν άλλες γραμμές σύνδεσης της Καβάλας με την Λήμνο και κατά συνέπεια δύσκολα κάποιος θα επιλέξει να ταξιδέψει αρκετές επιπλέον ώρες για την Σαμοθράκη.

    Η δική τους πρόταση, την οποία και κατέθεσαν στον κ. Σαντορινιό, ήταν να προκηρυχθούν οι γραμμές Αλεξανδρούπολη– Σαμοθράκη – Λήμνος και επιστροφή και Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη – Καβάλα και επιστροφή. Μάλιστα τόνισαν ότι και για τις  δύο γραμμές θα χρειαστεί να υπάρξουν από δύο δρομολόγια την εβδομάδα. Ο Αναπληρωτής Ναυτιλίας τους διαβεβαίωσε ότι θα εξετάσει τις προτάσεις αυτές πριν αποφασίσει οριστικά.

    Η ακινησία του ΣΑΟΣ ΙΙ και η αντικατάστασή του

    Στη συνέχεια της συνάντησής, ο κ. Μανούσης διαβεβαίωσε ότι παρότι δεν είναι συμβατική υποχρέωσή του η ανικατάσταση του ΣΑΟΣ ΙΙ από άλλο πλοίο, είναι διατεθειμένος να το αντικαταστήσει με το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, αφού προηγουμένως τοποθετηθεί σε αυτό ο νέος γερανίσκος της λέμβου διάσωσης τον οποίο ήδη έχει προμηθευτεί η εταιρεία και βρίσκεται στην Αλεξανδρούπολη.

    Στο συγκεκριμένο ζήτημα έχει όμως προκύψει πρόβλημα, καθώς παρόλες τις προσπάθειες του υπουργού να βρεθεί λύση ώστε η εργασία τοποθέτησης του γερανίσκου να ολοκληρωθεί στην Αλεξανδρούπολη, αυτή κατέστη αδύνατη λόγω της δαιδαλώδους υπάρχουσας νομοθεσίας. Έτσι το θέμα αυτό θα επανεξεταστεί από το υπουργείο Ναυτιλίας, δεδομένου ότι η εταιρεία δήλωσε ότι αδυνατεί να ανταπεξέλθει στην μετακίνηση του πλοίου στον Πειραιά, αφού κάτι τέτοιο απαιτεί τεράστια δαπάνη (άνω των 100.000 ευρώ για καύσιμα μια κιαι δεν έχουν την έκπτωση επειδή δεν είναι κανονικό δρομοόγιο, μαζί με το απαραίτητο πλήρωμα) για εργασία μόλις λίγων ωρών. Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο ιδιοκτήτης της SAOS Ferries, αυτή  μπορεί να πραγματοποιηθεί με απόλυτη ασφάλεια στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

    Ν. Δημοσθένους: καθημερινά, επιδοτούμενα δρομολόγια χειμώνα – καλοκαίρι

    Νίκος Δημοσθένους
    Νίκος Δημοσθένους

    Την πρωτοβουλία να θέσει ένα πολύ κρίσιμο θέμα, αυτό των καθημερινών δρομολογίων από και προς στη Σαμοθράκη, ανέλαβε να αναπτύξει ο Νίκος Δημοσθένους, ως μέλος του Συλλόγου επαγγελματιών Σαμοθράκης. Ο κ. Δημοσθένους τόνισε στον κ.Σαντορινιό ότι έχοντας ήδη ήδη μιλήσει με πολλά μέλη του Συλλόγου, είναι επιτακτική η ανάγκη το νησί της Σαμοθράκης να έχει καθημερινά επιδοτούμενα δρομολόγια από την Αλεξανδρούπολη χειμώνα – καλοκαίρι. Μάλιστα ο κ. Δημοσθένους σημείωσε ότι αυτό συμβαίνει σε άλλα νησιά ενώ ανέφερε ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει και δεύτερο πλοίο στο νησί, το οποίο θα βοηθάει στην σύνδεση με λιμάνια όπως η Καβάλα κατά κύριο λόγο, αλλά και το Λαύριο – και την Πρωτεύουσα κατ’επέκταση –  τα οποία θα βγάλουν το νησί από τη χρόνια απομόνωση.

    Η Καβάλα αποτελεί προορισμό αρκετών Ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών λόγω της Θάσου και στις οποίες θα μπορούσαμε να απευθυνθούμε για συνεργασία, ενώ το Λαύριο θα καλύψει την ανάγκη σύνδεσης της Σαμοθράκης με την πρωτεύουσα”, επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ.Δημοσθένους.

    Γνωρίζοντας επίσης ότι φέτος θα επιδοτηθούν από το Υπουργείο ακόμα και γραμμές με προορισμούς  μεγάλης κίνησης, όπως Πάτρα με νησιά του Ιονίου, τόνισε ότι και πρέπει να βοηθηθεί και η Σαμοθράκη για να μπορέσει να βγει από την απομόνωση.

    Ο κ. Σαντορινιός απάντησε στον κ. Δημοσθένους ότι η γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη θα συζητηθεί το επόμενο έτος.

    arrow