• Α. Κατσιφάρας: πρότυπο η Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδος

    «Σήμερα η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας μεταβάλλεται σε Περιφέρεια-πρότυπο. Προοδευτικά κλείνουμε όλες τις εκκρεμότητες του παρελθόντος. Και μαζί έχουμε έτοιμη μια δέσμη έργων και παρεμβάσεων που θα δώσουν ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στις τρεις περιφερειακές μας ενότητες, στην Αιτωλοακαρνανία, στην Αχαΐα και στην Ηλεία». Αυτά τονίζει μεταξύ άλλων ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας και εκ νέου υποψήφιος, Απόστολος Κατσιφάρας, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
    Παράλληλα, ο Απόστολος Κατσιφάρας επισημαίνει ότι «ο πρωτογενής τομέας και ο τομέας της μεταποίησης παρουσιάζουν σήμερα ανοδική πορεία στη διαμόρφωση της παραγωγικής βάσης μας και αυτό δείχνει ότι ο στόχος της παραγωγικής ανασυγκρότησης βαθμιαία επιτυγχάνεται».
    Ο Απόστολος Κατσιφάρας κάνει ιδιαίτερη αναφορά στα έργα των αυτοκινητόδρομων, του τρένου και του φυσικού αερίου, λέγοντας ότι είναι κομβικής σημασίας υποδομές για την κοινωνία και την οικονομία. Μάλιστα όπως σημειώνει «μέσα σε δυο χρόνια η πορεία του τουρισμού είναι σταθερά ανοδική στη Δυτική Ελλάδα, με θεαματική άνοδο στις διανυκτερεύσεις και στις ταξιδιωτικές εισπράξεις». «Και ασφαλώς», προσθέτει, «ας μην προσπερνάμε την κοινωνική διάσταση αυτών των υποδομών, με την εξάλειψη των θανατηφόρων τροχαίων».
    Σχετικά με τη στήριξη της υποψηφιότητάς του από το ΚΙΝΑΛ και τον ΣΥΡΙΖΑ ο Απόστολος Κατσιφάρας λέει μεταξύ άλλων ότι «το γεγονός ότι το Κίνημα Αλλαγής και ο ΣΥΡΙΖΑ -μέσω του ίδιου του πρωθυπουργού- αναγνώρισαν το έργο μας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ασφαλώς είναι μια επιβράβευση που μας δίνει δύναμη».

    Ακολουθεί η συνέντευξη του περιφερειάρχη, Απόστολου Κατσιφάρα, στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στον δημοσιογράφο Ηλία Κάνιστρα

    Ερ. Γιατί αποφασίσατε να θέσετε εκ νέου υποψηφιότητα για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος;
    Απ. Η απάντηση είναι προφανής. Για να ολοκληρωθεί η μεγάλη προσπάθεια που ξεκινήσαμε στην Δυτική Ελλάδα και η οποία έχει φέρει ήδη ορατά, χειροπιαστά αποτελέσματα στην καθημερινότητα των πολιτών και στις προοπτικές ανάπτυξης της Περιφέρειας. Και θα φέρει εξίσου πολλά αποτελέσματα και κατά την επόμενη περίοδο, όταν θα αρχίσει να υλοποιείται ο ολοκληρωμένος, κοστολογημένος και με διασφαλισμένους πόρους σχεδιασμός μας για το αύριο. Παραλάβαμε μια Περιφέρεια με τεράστια προβλήματα, με αναρίθμητες εκκρεμότητες, χωρίς υποδομές, χωρίς αυτοκινητόδρομους, χωρίς επαρκείς πόρους, με αβέβαιο μέλλον και προσανατολισμό. Συνέπεσε το ξεκίνημά μας με την αρχή της κρίσης. Οι συνθήκες όχι μόνο δεν ήταν εύκολες, ήταν αποκαρδιωτικές. Παρ’ όλα αυτά δεν εγκαταλείψαμε τους στόχους μας, δεν παρασυρθήκαμε απ’ την λογική της αδράνειας. Κατ’ αρχάς, καταφέραμε με πιέσεις, με διεκδικήσεις, με επιμονή να κρατήσουμε ζωντανά τα δυο μεγάλα έργα της Ολυμπίας και της Ιονίας Οδού σε μια εποχή που -θα το θυμάστε- υπήρχαν συζητήσεις για περικοπές, για εκπτώσεις στο τεχνικό και φυσικό τους αντικείμενο, ακόμα και για ματαίωση. Ύστερα διεκδικήσαμε πόρους, αξιοποιήσαμε στο έπακρο κάθε διαθέσιμο χρηματοδοτικό εργαλείο, ξαναβάλαμε την Δυτική Ελλάδα σε τροχιά ανάπτυξης. Σήμερα η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας μεταβάλλεται σε Περιφέρεια-πρότυπο. Προοδευτικά κλείνουμε όλες τις εκκρεμότητες του παρελθόντος. Και μαζί έχουμε έτοιμη μια δέσμη έργων και παρεμβάσεων που θα δώσουν ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στις τρεις περιφερειακές μας ενότητες, στην Αιτωλοακαρνανία, στην Αχαΐα και στην Ηλεία.
    Ερ. Ποιες είναι οι προτεραιότητες σας;
    Απ. Έχουμε έτοιμες 11 μεγάλες παρεμβάσεις για κάθε περιφερειακή ενότητα. Και επιτρέψτε μου να πω ότι εμείς δεν μιλάμε για σχεδιασμούς επί χάρτου ή γενικόλογες και αόριστες εξαγγελίες. Μιλάμε για έργα που είναι έτοιμα να ξεκινήσουν. Έργα που έχουμε διεκδικήσει ή έργα για τα οποία η Περιφέρεια έχει εξασφαλίσει την χρηματοδότηση τους έως το τελευταίο ευρώ. Για παράδειγμα, η έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα, με την δημιουργία δικτύων διανομής είναι έργο που ήδη έχει δρομολογηθεί. Είναι ένα πρώτο αποφασιστικό βήμα. Στην Αχαΐα, αυτές τις μέρες ξεκινούν τα τακτικά δρομολόγια της επέκτασης του Προαστιακού της Πάτρας έως την Κάτω Αχαΐα.  Παράλληλα, έχουμε δεσμευμένες πιστώσεις για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πατρών – Πύργου. Επίσης, με 21 εκατομμύρια ευρώ αναβαθμίζουμε εκ βάθρων το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων. Παρεμβαίνουμε στο παλιό εργοστάσιο «Λαδόπουλου» στην Πάτρα, με μια ανάπλαση που θα αναβαθμίσει ολόκληρη τη νότια ζώνη της πόλης. Η σύνδεση του νέου λιμανιού Αιγίου με την Ολυμπία Οδό, το Οικοτουριστικό Πάρκο στο Φράγμα Πείρου-Παραπείρου, η αναμόρφωση της βόρειας εισόδου της Πάτρας, η ενίσχυση των νοσοκομείων με νέα κρεβάτια, με ιατρικό εξοπλισμό και ενεργειακές αναβαθμίσεις είναι μέσα στις προτεραιότητες μας. Στην Αιτωλοακαρνανία έχουμε σ’ εξέλιξη της Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση Μεσολογγίου-Αιτωλικού, με 33 έργα ύψους 48 εκατομμυρίων ευρώ. Έχουμε έτοιμη χρηματοδότηση για την μαρίνα Ναυπάκτου, για την αναμόρφωση του παλιού νοσοκομείου στο Αγρίνιο, για το Ξενοκράτειο Μουσείο στο Μεσολόγγι, για νέες σχολικές μονάδες, για αστικές αναπλάσεις και έργα αναβάθμισης του εθνικού και επαρχιακού δικτύου. Ετοιμάζουμε, επίσης, μελέτη για την ανάπλαση της παραλίμνιας ζώνης της Τριχωνίδας. Στην Ηλεία είναι οι παρεμβάσεις μας στα λιμάνια Κυλλήνης και Κατακόλου, η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση Κατακόλου -Αρχαίας Ολυμπίας (έργα 51 εκατομμυρίων ευρώ), το τουριστικό τρένο Κατάκολο-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία, η αναβάθμιση του Μουσείου Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, η ενίσχυση των νοσοκομείων κ.α. Για την Ηλεία, όμως, θα ήθελα να κάνω μια ιδιαίτερη αναφορά. Το ζήτημα του δρόμου, της ολοκλήρωσης δηλαδή της Ολυμπίας Οδού έως το Καλό Νερό και την Τσακώνα, είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την περιοχή. Ζήτημα δικαιοσύνης για τους πολίτες της Ηλείας και αναπτυξιακού προσανατολισμού. Επιμείναμε ώστε το έργο να μείνει ενεργό και πρόσφατα να ξεκινήσουν οι εργασίες στο τμήμα Πάτρα – Πύργος. Θα επιμείνουμε μέχρι ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος να ολοκληρωθεί.
    Ερ. Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι απαραίτητες πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν, ώστε η  Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος να μην είναι μία από τις φτωχότερες;
    Απ. Κατ’ αρχάς μια διευκρίνιση. Η Δυτική Ελλάδα, συγκριτικά με το παρελθόν, έχει βελτιώσει τη θέση της. Μου δίνετε, όμως, την ευκαιρία να επαναλάβω κάτι που έχω πει και στο παρελθόν. Οι στατιστικές καταγραφές δείχνουν ότι η μόνη Περιφέρεια που ξεπερνά το 75% του μέσου κοινοτικού όρου σε ΑΕΠ είναι η Αττική. Και ακολουθεί, για προφανείς λόγους, η τουριστική Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Η Δυτική Ελλάδα κατατάσσεται σε μια κατηγορία Περιφερειών όπου μεταξύ τους δεν υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις. Από μόνη της αυτή η ανάγνωση αποκαλύπτει το στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης που ακολούθησε δεκαετίες πριν η χώρα, με τον υδροκεφαλισμό της Αθήνας και την συγκέντρωση εκεί πληθυσμού και πόρων. Άρα, μιλάμε για ένα διαρθρωτικό ζήτημα. Όμως, ακόμα και με βάση αυτή την εικόνα τα δεδομένα αλλάζουν στην Δυτική Ελλάδα. Ένα παράδειγμα. Ο πρωτογενής τομέας και ο τομέας της μεταποίησης παρουσιάζουν σήμερα ανοδική πορεία στη διαμόρφωση της παραγωγικής βάσης μας. Αυτό δείχνει ότι ο στόχος της παραγωγικής ανασυγκρότησης βαθμιαία επιτυγχάνεται. Και μην ξεχνάτε ότι έως πρότινος ήμασταν μια Περιφέρεια με τρομακτικές ελλείψεις σε βασικές υποδομές. Άρα, τα δεδομένα πια λειτουργούν υπέρ μας και αυτό έχει ήδη αντανάκλαση στο οικονομικό κλίμα. Σήμερα, οι στόχοι που βάζουμε είναι τρεις. Πρώτον, η ολοκλήρωση των υποδομών, δεύτερον η στήριξη των πιο αδύναμων συμπολιτών μας και τρίτον -και πιο σημαντικό- η με κάθε τρόπο στήριξη της αναθέρμανσης της οικονομίας, ώστε να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, μόνιμες και με αξιοπρεπείς αποδοχές, σε μια περιοχή όπου η ανεργία εδώ και τριάντα χρόνια ιεραρχείται ψηλά στα τοπικά προβλήματα. Εκεί συγκλίνουν όλες οι προσπάθειες μας. Στην αποκλιμάκωση της ανεργίας. Εκεί στρέφουμε τους πόρους για την τόνωση της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, την εξωστρέφεια, την έρευνα και την καινοτομία, την κυκλική οικονομία και την κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία, τον τουρισμό, ώστε να δημιουργηθούν διέξοδοι.
    Ερ. Τα έργα υποδομών, όπως οι νέοι αυτοκινητόδρομοι και το σύγχρονο τρένο πόσο βοηθούν στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας;
    Απ. Είναι κομβικής σημασίας υποδομές για την κοινωνία και την οικονομία. Είναι βασικοί πυλώνες, ώστε να μπορούμε να σκεφτόμαστε την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της Δυτικής Ελλάδας. Χωρίς δρόμους, χωρίς τρένο, χωρίς φυσικό αέριο, δεν είμαστε ανταγωνιστικοί. Οι πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, σε πείσμα όσων εκ συστήματος καταφεύγουν σε μηδενιστικές λογικές, ξέρουν τι συμβαίνει. Βλέπουν τι συμβαίνει. Ξέρουν που ήταν οι αυτοκινητόδρομοι οκτώ χρόνια πριν, που ήταν το τρένο ή το φυσικό αέριο και που βρίσκονται σήμερα αυτά τα έργα. Οι δικές μας διεκδικήσεις, εν τούτοις, δεν σταματούν. Ειδικά για την Ολυμπία Οδό και την ολοκλήρωσή της. Παρ’ ότι και αυτή η παρέμβαση έχει πλέον δρομολογηθεί, είμαστε εδώ και θα είμαστε εδώ για να παρακολουθούμε κάθε βήμα. Και επειδή αναφερθήκατε στην συμβολή των δρόμων, δείτε το παράδειγμα του τουρισμού. Όπου μέσα σε δυο χρόνια η πορεία είναι σταθερά ανοδική στη Δυτική Ελλάδα, με θεαματική άνοδο στις διανυκτερεύσεις και στις ταξιδιωτικές εισπράξεις. Και ασφαλώς, ας μην προσπερνάμε την κοινωνική διάσταση αυτών των υποδομών, με την εξάλειψη των θανατηφόρων τροχαίων.
    Ερ. Την υποψηφιότητά σας την στηρίζουν τόσο το ΚΙΝΑΛ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ.
    Απ.  Είμαστε ένας συνδυασμός με καθαρά αυτοδιοικητικά χαρακτηριστικά. Ανεξάρτητος, ακηδεμόνευτος, με προοδευτικές αρχές, με προοδευτικό πρόσημο, με βαθιά δημοκρατική αντίληψη. Όλοι μας, και πρώτος εγώ, έχουμε την πολιτική μας αναφορά και καταγωγή. Δεν το κρύψαμε ποτέ, δεν θα το κρύψουμε ποτέ. Θα σας πω κάτι που λέω συχνά και στις συναντήσεις μου με τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας. Συγκρουστήκαμε με όλους όταν έπρεπε, συνεργαστήκαμε με όλους όταν αυτό υπαγορευόταν απ’ το συμφέρον της περιοχής. Το γεγονός ότι το Κίνημα Αλλαγής και ο ΣΥΡΙΖΑ -μέσω του ίδιου του πρωθυπουργού- αναγνώρισαν το έργο μας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ασφαλώς είναι μια επιβράβευση που μας δίνει δύναμη. Και η αναγνώριση αυτή δεν περιορίζεται στο έργο μας. Αφορά γενικότερα την πολιτική μας φιλοσοφία στην Περιφέρεια όπου κεντρικό ρόλο έχουν η αδιαπραγμάτευτη διαφάνεια, η ευθύνη μας προς τον πολίτη, το όραμα και το σχέδιο μας για το αύριο, οι ανοικτές πόρτες προς κάθε πολίτη, προς κάθε φορέα και κάθε συλλογικότητα.

    arrow