• Nα παραχωρηθούν τα στρατόπεδα σε κατοικημένες περιοχές στους δήμους

    Υπέρ της αλλαγής της νομοθεσίας ώστε τα στρατόπεδα στις κατοικημένες περιοχές να παραχωρηθούν χωρίς ανταλλάγματα στους οικείους δήμους για χρήσεις κοινής ωφέλειας και κοινωνικών υποδομών, τάχθηκε ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ Λάζαρος Κυρίζογλου, μιλώντας στην ημερίδα της εφημερίδας “Μακεδονία” και του www.makthes.gr με θέμα “Σχέδιο Θεσσαλονίκης”.
    Ο κ. Κυρίζογλου ζήτησε, άλλωστε, με σχέδιο να χρηματοδοτηθεί η εκπόνηση μελετών και η χρηματοδότηση για εκτέλεση σ΄ αυτά έργων και παρεμβάσεων ήπιας μορφής με διαδημοτική σχεδίαση, διαδημοτική χρήση. “Καρατάσου-Π. Μελά-Μ. Αλεξάνδρου- Παπακυριαζή-Ζιάκα, είναι μια σύντομη και σε κυκλοφοριακή συνέχεια διαδρομή δυτικά” σημείωσε χαρακτηριστικά.
    Σε ό,τι αφορά τη ρύπανση, επισήμανε ότι οι κάτοικοι της Δυτικής Θεσσαλονίκης υφίστανται τις δυσμενείς συνέπειες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, λόγω της ύπαρξης βιομηχανιών, οι οποίες δεν τηρούν τους κανόνες νόμιμης λειτουργίας. Για το δυτικό παράκτιο μέτωπο τόνισε ότι  συντελείται ένα μεγάλο οικολογικό έγκλημα, ωστόσο κινείται σε θετική κατεύθυνση η πρωτοβουλία απορρύπανσης που ανέλαβε τελευταία η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τους Δήμους Αμπελοκήπων -Μενεμένης και Δέλτα και με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
    Στην τοποθέτηση της αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Βούλας Πατουλίδου, την οποία ανέγνωσε η περιφερειακή σύμβουλος Γερακίνα Μπισμπινά, ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο σχέδιο της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης και γνωστοποιείται ότι η μητροπολιτική ενότητα βρίσκεται σε ένα αρχικό στάδιο σχεδιασμού ενός νέου επιχειρησιακού σχεδίου που θα τεθεί υπόψη των δήμων.
    Προβληματισμό για την έλλειψη ελεύθερων χώρων στη Θεσσαλονίκη εξέφρασε ο  δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης. Παρουσίασε, άλλωστε, μια σειρά προτάσεων στις οποίες περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στο δυτικό μέρος της πόλης, η δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου στη θέση της, η μεταφορά του εμπορευματικού σταθμού του ΟΣΕ στην περιοχή του Εχεδώρου, η υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού σταθμού και των σιδηροδρομικών γραμμών, η κατασκευή γραμμικού δάσους σε όλα τα χιλιόμετρα που είναι κατειλημμένα από τις γραμμές, η προώθηση του σχεδίου του βυζαντινού περιπάτου και η δημιουργία δημόσιων και περιφερειακών τραπεζών γης.
    Ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας Μιχάλης Γεράνης υπογράμμισε την ανάγκη συναίνεσης και συνεργασίας μεταξύ των αυτοδιοικήσεων και επανέλαβε την πρότασή του για μια “Εγνατία διαχείριση των απορριμμάτων”. Στόχος ενός τέτοιου σχεδίου, όπως είπε, είναι οι περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου και Θεσσαλίας από τις οποίες διέρχεται η Εγνατία Οδός, να αξιοποιούν ενεργειακά τα υπολείμματα που απομένουν μετά από τις διαδικασίες της ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίησης και κομποστοποίησης. Με τον τρόπο αυτό, όπως είπε, θα παράγεται ηλεκτρική ενέργεια και ζεστό νερό ενώ η Δυτική Μακεδονία θα παραμείνει ενεργειακός πόλος της χώρας.
    Ο υπεύθυνος του τμήματος Marketing και επικοινωνίας με ΟΤΑ της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης ανακύκλωσης Δημήτρης Παπασωτηρίου αναφέρθηκε στις δραστηριότητες των μπλε κάδων, του ρεύματος γυαλού και της πιστοποίησης άλλων πηγών ανακύκλωσης ενώ επισήμανε ότι τη δεκαετία 2008-2018 υπήρξε μείωση των πόρων για ανακύκλωση περίπου κατά 30% κυρίως εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Ωστόσο ανέφερε ότι το 2017 σημειώθηκε άνοδος στα ποσοστά της ανακύκλωσης που διατηρήθηκε και το 2018, οπότε αξιοποιήθηκαν συνολικά 552 χιλιάδες τόνοι ανακυκλώσιμων υλικών. Σχολίασε, τέλος, ότι η χώρα είναι σε καλό επίπεδο σε ό,τι αφορά τους στόχους της ΕΕ για την ανακύκλωση υλικών, εκτός από τις περιπτώσεις του γυαλιού και του αλουμινίου, όπου υστερεί λόγω κλοπών στους μπλε κάδους.

    arrow