• Προχωράει το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια

    Με την Ελλάδα να διαθέτει “μια ακτογραμμή της τάξης των 16 χιλιάδων χιλιομέτρων, περισσότερα από 220 κατοικημένα νησιά και έναν μεγάλο αριθμό λιμνών στην ηπειρωτική χώρα” η δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων αποτελεί ένα πρόγραμμα που μοιάζει απόλυτα συμβατό με τα χαρακτηριστικά της χώρας μας” τόνισε o πρόεδρος της εταιρίας “Ελληνικά Υδατοδρόμια” κ Αναστάσιος Γκόβας .


     “Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο- που όπως μας έχουν ενημερώσει από το Υπουργείο Μεταφορών “ανεβαίνει” σε δημόσια διαβούλευση- έχουν αρθεί όλοι οι περιορισμοί, οι οποίοι υπήρχαν στο τότε πιλοτικό πρόγραμμα. Είναι ένα πιο φιλικό πλαίσιο προς την επιχειρηματικότητα και λιγότερο γραφειοκρατικό και αυτό μας καθιστά αισιόδοξους ότι πλέον θα μπορέσει να αναπτυχθεί το δίκτυο πτήσεων των υδροπλάνων όχι μόνο στο Ιόνιο αλλά και στις άλλες περιοχές της χώρας όπως είναι τα νησιά του Αιγαίου, η Κρήτη, ο Αργοσαρωνικός”, ανέφερε ο πρόεδρος της “Ελληνικά Υδατοδρόμια” απαντώντας στο ερώτημα κατά πόσον πλησιάζει η λειτουργία ενός τέτοιου δικτύου.

    Που θα δημιουργηθούν τα πρώτα υδατοδρόμια
    Στο Ιόνιο, στα Ιωάννινα και στον άξονα της δυτικής Ελλάδας θα ξεκινήσουν οι πτήσεις των υδροπλάνων. “Ο στόχος όλων όσων εμπλέκονται στη διαδικασία είναι να ξεκινήσουμε από τα τρία αδειοδοτημένα υδατοδρόμια που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Αυτά είναι στους Παξούς, την Κέρκυρα και την Πάτρα. Υπάρχει δηλαδή μια μίνιμουμ βάση στον άξονα της δυτικής Ελλάδας. Παράλληλα έχουμε αναλάβει σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και τρέχει η αδειοδότηση για πέντε ακόμη υδατοδρόμια στα νησιά του Ιονίου : Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Ζάκυνθο, Λευκάδα και Μεγανήσι” εξήγησε ο κ Γκόβας. Στόχος είναι την επόμενη άνοιξη να έχουν λειτουργήσει και τα πέντε και “μαζί με τα τρία που είναι ήδη αδειοδοτημένα θα δημιουργήσουν ένα δίκτυο οκτώ υδατοδρομίων στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου κάτι που θα καθιστά βιώσιμη τη λειτουργία μιας αεροπορικής εταιρίας με υδροπλάνα που θα έχει βάση την Κέρκυρα”.
     Η επόμενη στόχευση είναι “η αδειοδότηση του υδατοδρομίου των Ιωαννίνων” και κατόπιν το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και του έτερου υδατοδρομίου εκεί ώστε να “εξυπηρετείται η ευρύτερη περιοχή”. Με βάση τις τρέχουσες εξελίξεις και εφόσον όλες οι υπηρεσίες κάνουν αυτό που ζητά ο νόμος, (“δηλαδή να τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα”), τον Μάιο του 2020 -σύμφωνα με τον ίδιο- “θα υπάρχουν τουλάχιστον δύο υδροπλάνα στην Κέρκυρα”.

    arrow